Inspiration by Illustration

Despite the fact that we are living in the age of photography and photoshop, (fashion) illustration is very popular in recent years, wether you look at magazines or the Internet. Naturally every artist has their own style, and someone whose style I really like is Leigh Viner. I came across her blog only recently. She's already been working for several magazines and recently for Lady GaGa. Her pictures are colorful, powerful and elegant -but you'd better visit her blog and see for yourself. There she also shows photos beside the drawings. She also has an etsy shop where you can order prints at affordable prices.
Obwohl sie im Zeitalter der Fotografie und digitalen Bearbeitung eigentlich überflüssig ist, erfreut sich die
(Mode)illustration in den letzten Jahren großer Beliebtheit, egal ob in Zeitschriften oder im Internet. Natürlich hat da jeder Künstler seinen eigenen Stil, und jemand dessen Stil mir persönlich besonders gut gefällt ist Leigh Viner, über deren Blog ich kürzlich gestolpert bin. Sie hat schon für diverse Zeitschriften und erst kürzlich für Lady GaGa gearbeitet. Ihre Bilder sind farbenfroh, kraftvoll und elegant - aber macht euch doch am besten selbst ein Bild und guckt euch ihren Blog an . Dort zeigt sie neben den Zeichnungen auch viele Fotos. Sie hat auch einen etsy-Shop in dem man Drucke zu erschwinglichen Preisen bestellen kann.

pictures are taken from abovementioned blog

Comments

  1. Diese Art von Illustration gefällt mir unheimlich gut.
    Liebe Grüße

    ReplyDelete
  2. beautiful

    Paolina
    check me out!

    calurvillade.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. LOVE IT!!!

    http://thepileofstyle.blogspot.com/
    CHECK ME OUT HAHAH <3

    ReplyDelete
  4. Wow, das sind ja tolle Bilder! Werde mir gleich mal ihren blog angucken!

    ReplyDelete
  5. her work seems indeed very interesting.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!