I did it (myself)!

Some time ago I showed this old feaux fur coat and said I would like to make a vest out of it, but I didn't think my sewing skills were up to it. Well, after seeing that there were still fur vests on the runways for next winter, I decided it was worth a try.
Vor einiger Zeit habe ich diesen alten Kunstpelzmantel gezeigt und gesagt, dass ich gerne eine Weste daraus machen machen würde, meine Fähigkeiten im Nähen aber nicht für ausreichend hielt. Naja, nachdem ich gesehen hatte, dass auf den Laufstegen für den kommenden Winter immer noch Pelzwesten zu sehen waren, wollte ich es doch auf einen Versuch ankommen lassen.I cut and ripped off the arms and the lining and used an old satin blouse as lining.
Ich hab die Ärmel und das Futter abgeschnitten und -gerissen, und eine alte Satinbluse als Futter genommen.
Also I had to cut away the buttonholes and the places where the buttons had been. Measuring, sewing, trying on and reversing the process esued.
Außerdem musste ich die Knopflöcher und die Stellen wo die Knöpfe gewesen waren abschneiden. Es folgten messen, nähen, anprobieren, und dass ganze noch mal von vorne.
The feaux fur is a very forgiving fabric for a sewing idiot like me, because you can't see the stitches. (Yes, I didn't use a sewing machine.)
Das "Fake Fur" vergibt einem Näh-Idioten wie mir viel, weil man ja die Stiche kaum sieht. (Ja, ich hab's nicht mit der Nähmaschine genäht.)

Voila!


How do you like it?
Wie gefällt sie euch?

Comments

  1. The vest is so cool! I bought a furry vest some time ago on a flee market:
    http://overdivity-fashion.blogspot.com/2010/03/out-in-nature.html

    I like your blog. Come and visit mine sometime.
    xoxo
    Ancia

    ReplyDelete
  2. wow nicht schlecht!
    ich find es ist echt schön geworden!

    ReplyDelete

Post a Comment

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!