23.9.15

Wool Industry Museum


DE: Letztens hab ich mir ein Museum angesehen, das ehemals eine große Spinnerei war. Zu sehen gab es die typische Fabrikarchitektur der Jahrhundertwende und beeindruckende alte Maschinen auf denen die Wolle gesponnen und gefärbt worden ist. Auch bekam man einen Eindruck, wie beschwerlich das Leben der Arbeiter gewesen sein muss. Außerdem gab es eine Sonderausstellung, dazu mehr in einem anderen Post.












EN: A few days ago I visited a museum that is a former spinning mill. The building showed the typical brick architecture of factories from the early 20th century. Inside there were rather impressive machines on which they once spun and dyed the wool. Also you got an impression of how hard the workers' life must have been. They also showed a special exhibition on another subject, but I'll show you in another post.

No comments:

Post a Comment

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!