4.5.14

Daytrip to Groningen (NL)

Als ich über Ostern bei meinen Eltern war, sind wir an einem Tag nach Groningen (in den Niederlanden) gefahren -zum Shoppen und Schauen (naja, mehr zum Shoppen in meinem Fall). Das Wetter war wunderschön, wir haben auf einer Dachterrasse gegessen (3. Foto). Wir haben in einer Strasse eine Menge interessanter kleiner Läden gesehen, aber das süßeste, was ich gesehen habe, war der kleine "Wachhund", der den Eingang eines Ladens bewachte (Bild unten).
(Sorry, wenn manche Bilder eine schlechte Qualität haben, ich hab sie mit dem Handy gemacht.) 

 




ENGLISH:
When I was at my parents' over Easter, we went to Groningen (a city that is just across the boarder in the Netherlands) one day for some shopping and sight-seeing (well, more shopping on my part). The weather was beautiful, we had lunch on a terrace on top of some department store (3. picture). We saw a lot of interesting little shops in one street, but the cutest thing I saw was that little "watchdog", guarding the entrance of a shop (picture below).
(Sorry, if some of the pictures have a bad quality, I took them with my phone.)




No comments:

Post a Comment

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!