6.7.12

Blue Hour


 Die Fotos hab ich bei meinen Eltern im Garten gemacht. Abends, als die Sonne schon so halbwegs unterging. Bei diesem Wetter ist es wunderbar, wenn man einen Garten hat. Das vermisse ich dann immer, wenn ich wieder in meiner eigenen Wohnung bin. Die Blume ist übrigens eine Nachtkerze. Die Blüten dieser Blume blühen nur nachts, tagsüber sehen sie ganz verschrumpelt aus.

I took these pictures in my parents' garden. In the evening, when the sun was almost going down. It's great to have a garden, when it's warm at this time of the year. I'm missing the garden a bit back here in my own apartment. The flower is an evening primrose (I had to look that translation up). The blossoms of this plant are opened only at night, during the day they look all shrivelled and dead.


3 comments:

  1. Sehr schöne Bilder und die Nachtkerze sieht schön aus!
    Viele Grüße, Katja

    ReplyDelete
  2. This photos are so cool, love gardens and space too so i don't know how I'd cope living in an apartment! At least you can always come back home to your parents and enjoy theirs!

    Have a lovely day!
    SDMxx
    www.daringcoco.com
    ________________________________________

    Amazing Cathleen Jia giveaway on Daring Coco!

    ReplyDelete
  3. Schönes tuch und tolle Blume, so eine habe ich in echt noch nie gesehen, sind sie selten?
    Und du hast Glück, ich habe gar keinen Garten :(

    ReplyDelete

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!