21.6.11

Flea Market

On Friday I went to a "night flea market". Night means that it starts at 8pm and goes on throughout the next day. (Though most vendors closed for some hours in the night.) There was a lot to see, but it would have been nicer, had there not been rain several times.


Freitag war ich auf einem sogenannten Nachtflohmarkt. Der fing abends um acht an und ging bis zum nächsten Tag. (Allerdings machten viele Händler über Nacht für ein paar Stunden zu.) Es gab viel zu gucken, aber wenn es zwischendurch nicht immer wieder geregnet hätte, wäre das ganze sicher noch stimmungsvoller gewesen.

Haute Couture? Yeah, sure!

Haute Couture? Ja klar!



Here's what I bought: a fruit-print blouse and a scarf, both new; a "vintage H+M" (doesn't that sound pathetic?) clutch

Und das hier hab ich gekauft: eine Bluse mit Obst-Druck, ein Tuch (beides neu); eine Clutch, die, um es mal lächerlich auszudrücken, "vintage H+M" ist:

2 comments:

  1. This sounds like such a fun shopping experience - I love flea markets, you always find the most ridiculous items and the best ones too! Great clutch you picked up and lol at the "haute couture" pic - I'm with you, "yeah, sure!"

    ReplyDelete
  2. die clutch ist süß :)

    ReplyDelete

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!