3.12.10

L.B.D.

Ich wollte immer schon mal ein schönes, vielseitiges "Kleines Schwarzes" haben. Und was sehe ich vor ca 3 Wochen bei TK Maxx? Dieses Calvin Klein Kleid für 27€. Das musste ich natürlich haben. Es passt besser als mir Etuikleider, normalerweise passen (hab nicht die idealen Proportionen dafür), und der Kunstledereinsatz macht das Kleid interessanter und verleiht der Trägerin ein bischen mehr Kurven.

I've been wanting a nice, versatile LBD for years and lo and behold, three weeks ago I spotted this Calvin Klein dress for 27€ at TK Maxx. Naturally I had to get it. It fits a lot better than most shiftdresses I try on (I'm not so perfectly proportioned). The fake leather part makes the dress look more interesting and the wearer a little bit more curvacious.Weil ich das Kleid für einen normalen Tag ein bischen zu chic fand habe ich es mit der Strickjake und den uralten klobigen Stiefelletten kombiniert.

As I thought the dress might be a little too chic for a normal day, I "dressed it down" with this cardigan and my oldest, chunkiest-heeled booties.
Ich war zunächst ganz begeistert von diesem Outfit, aber seit ich es bei Hypeed eingestellt habe und fast keine Punkte dafür bekomme, bin ich mir da nicht mehr so sicher. (Wenn du willst, lieber Leser, kannst du ja für mich voten.) Das ist der Nachteil, wenn man seine Outfits im Internet zeigt: nicht jeder findet den eigenen Stil so gut, wie man selbst.

I was absolutely thrilled by this outfit at first, but since I put it on Hypeed and got next to no votes for it, I don't find it so convincing anymore. (If you want, dear reader, you can vote for it)
That's a disadvantage of putting your outfits on the Internet: not everybody likes your style as much as you do yourself.

1 comment:

  1. That is one AMAZING dress!!! I LOVE it, and you are right dear, what we think is amazing may not be so for others, what's more important is that you love it and just don't care about what others think about you, just be yourself and be happy Sweetie

    Kisses
    Jemina
    xoxo

    ReplyDelete

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!