10.12.10

Green and gold


Hose:H+M, Pullover auch aber schon uralt, Stiefel: New Yorker, Gürtel: vererbt
Ich werde niemals in der Lage sein, jemanden zu inspirieren, weil ich mir meiner eigenen Meinung und meines eigenen Geschmacks so verdammt unsicher bin. Was ich an einem Tag meine, würde ich am nächsten am liebsten zurücknehmen, weil ich über Nacht irgendwie meine Energie und Gelassenheit verloren habe und statt dessen voller Angst, Misstrauen und innerer Leere bin. Und an solchen Tagen wird alles so furchtbar schwer: Von der Entscheidung, was ich anziehen soll, bis hin zu der Entscheidung, worüber ich meine Examensarbeit schreiben soll.
Warum ich das jetzt schreibe? Weil mir dies alles nach ein paar Tagen in denen es mir außergewöhnlich gut ging, im Moment besonders bewußt ist. Diese Depression, oder was auch immer es ist, ist nicht wirklch schlimm, aber sie nervt!!!!!!!


I will never be able to inspire others, because I lack trust in my own opinion and my own taste. I might say something one day and want to take it back the next, because I have somehow lost all my energy and calmness overnight and instead I feel only fear, distrust and emptyness. And on days like these everything becomes so hard, so impossible to cope with, from the decision about what to wear to the decision on a topic for my thesis (exam paper? what's it called?).
Why am I writing this? I can tell you why I'm writing it now: Because after a few days in which I felt exeptionally good, I am now more aware than usual, what I miss out on all the time. This depression, or whatever it is, is not severe, but it annoys me!!!!!

2 comments:

  1. Darling, I think you look fabulous. I am taking medication for depression for a few months now, and I have to say that I am so much better now, don't worry sweetie, trust that it will pass and the sun will shine on you once again

    Sending much much LOVE to you dear

    Kisses
    Jemina
    xoxo

    ReplyDelete

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!