16.11.10

Time for a Change

Ich habe mich entschlossen, mir endlich mal eine neue Frisur zuzulegen! Bei meinen dicken Haaren und der hohen Stirn scheint sich ein Pony schon fast logisch zu ergeben, nur hatte ich bisher nie Ponyfrisuren gesehn, die mir (an mir) gefallen hätten. Der dichte, schnurgerade abgeschnittene Pony wie ihn z.B. The Cherry Blossom Girl trägt ist mehr was für freche, dunkelhaarige Mädchen, und ich bin weder das eine noch das andere. Der in den letzten Jahren sehr beliebte, schräg über die Stirn und ein Auge verlaufende Pony (gerne noch mit zwei pinken Strähnen darin, wisst ihr was ich meine), ist mehr was für fünfzehnjährige, und würde einem sicher auch schnell auf die Nerven gehen, weil man den Kopf immer schräg halten muss, um was sehen zu können. Aber wo ein Wille, da ein Weg: Ich habe mich mal im Internet nach Ponyfrisuren umgesehen, die mir gefallen und stehen könnten, und bin auch fündig geworden. Besonders angetan hat es mir die Frisur von Bloggerin Lucy Laucht (großes Bild mit den Pfeilen drauf, und letztes Bild rechts unten) So ähnlich hoffe ich demnächst auszusehen.
I decided to get a new haircut! I mean really new, not just a shorter version of the same. With my thick hair and high forehead bangs seem like the logical opion, but until now I never found haircuts with bangs that I would have liked on me. The straight, solid fringe that for instance The Cherry Blossom Girl wears, I think suits only feisty, dark-haired girls -and I am neither. The kind of fringe that goes diagonally across your forehead and coveres one eye, that has been very popular in recent years, is popular mostly among fifteen year old girls (often combined with two pink streaks, do you know what I mean). But where there is a will, there's a way: I looked around on the internet for fringed haircuts that I like and that I think might look good on me and I found some. My favourite is blogger Lucy Laucht's haircut (big picture with the arrows on it and picture on the bottom right). Hopefully I'm going to look something like that soon.

pictures from: Lucy Laucht, Malmöstreetstyle, Vanessa Jackman, Versicle, THESTREETFASHION5XPRO, Fashion Gone Rogue and a blog I can't find any more

4 comments:

  1. she is stunning indeed, love her hair style too :)

    Kisses
    J

    ReplyDelete
  2. Hi! Thank you very much for your comment on my blog! Following! :)

    ReplyDelete
  3. I am contemplating a hairstyle change too. Go fot it and show us pictures soon, please.

    Have a lovely day!

    ReplyDelete
  4. Been thinking about a new haircut/style too!!

    http://themessenger-bag.blogspot.com

    ReplyDelete

DE: Was meinst du dazu?
Ich freue mich über jeden Kommentar, auch über konstruktive, angemessene Kritik! Vielen Dank und komm bald wieder!

EN: Now, what do you think?
I appreciate any comments and also constructive criticism! Thank you for commenting on my blog! Please come back soon!